13 lipca 2016

Delikatne, owsiane ciasteczka do kawy

Pyszne ciasteczka, których przygotowanie zajmie co prawda dłuższą chwilę, ale warto. Ale, jeśli nie macie czasu, spodziewacie się gości, albo po prostu naszła Was chwila słabości, to możecie po prostu przygotować je z płatków owsianych. Jeśli lubicie skórkę pomarańczową, rodzynki lub orzechy, również możecie je dodać. Jak widać, istnieje wiele wersji tych ciasteczek, a ja potwierdzam tylko, że są świetne! 
 

Składniki:
125 g mączki z płatków owsianych
1 jajko
50 g miękkiego masła
50 g cukru pudru
esencja migdałowa

Płatki owsiane podgrzewać na patelni cały czas mieszając, aż uzyskają złoty kolor. Odstawić do ostygnięcia. Zemleć na mączkę - ja użyłam blendera z pojemniczkiem do siekania. Aby mączka była jednolicie gładka stopniowo podczas mielenia przesiewałam ją przez sito. To co na nim zostało, dalej mieliłam. I tak, aż uzyskałam moje 125 g mączki.

Białko ubić na sztywną pianę. Żółtko utrzeć z cukrem pudrem na kogel-mogel. Dodać do niego masło i kilka kropli zapachu migdałowego. Wmieszać mączkę owsianą. A na koniec delikatnie połączyć całość z ubitą pianą z białek. 

Blachę do pieczenia natłuścić masłem, rozłożyć papier do pieczenia i łyżeczką wykładać ciasteczka. Powinny mieć ok. 2 cm średnicy. Podczas pieczenia trochę się rozpłyną i urosną. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160ºC i piec ok. 30 minut - mają uzyskać ładny, złoty kolor. Podawać przestudzone. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz