10 stycznia 2015

Ciasteczka digestive

Bardzo zdrowe pełnoziarniste ciastka, ale zupełnie inne w smaku niż popularne ciasteczka owsiane. Przede wszystkim dlatego, że oprócz słodkiego smaku są lekko słonawe i nie twardnieją. Chrupkość zachowują nawet kilka dni, ale tak naprawdę znikają bardzo szybko, ponieważ są doskonałym dodatkiem do jogurt, zdrową przegryzką, a po zamoczeniu ich w czekoladzie, także świetnym ciasteczkiem do herbatki. Fenomenalne. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam ten przepis byłam ciekawa czy choć trochę ich smak odzwierciedli ten, który znam, czyli ciasteczek sklepowych. Według mnie jest to dokładnie to samo. Jeśli lubicie wersję bardzo słodką możecie dodać więcej cukru niż ja, jeśli wystarczy Wam umiarkowana słodycz to się nie wahajcie. 


Składniki:
225 g mąki pszennej (albo pełnoziarnistej/pszennej w proporcji 175g/50g)
50 g płatków owsianych
100 g masła
60 ml mleka
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżeczki brązowego cukru

Płatki owsiane zmielić na pył np.: w blenderze. Dodać pozostałe składniki i całość wyrobić na jednolitą masę. Ciasto jest lekko klejące więc do jego rozwałkowania najlepiej używać folii spożywczej. Kawałek ciasta rozwałkować pomiędzy dwoma kawałkami folii na ok. 4 mm grubości. Następnie wykrawać ciasteczka foremką bądź szklanką o średnicy 5 cm. Piec na blasze wyłożonej papierem w piekarniku nagrzanym do 180ºC ok. 15 minut.


 

Smak ciasteczek można wzbogacić smarując je z jednej strony czekoladą. Smacznego!

Źródło przepisu - Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz