09 stycznia 2016

Kruche, bezglutenowe ciasteczka z cytrynowym oczkiem

Ciasteczka są świetne, w wersji z mąką pszenną były tak wyśmienite, że postanowiłam przerobić przepis na potrzeby diety bezglutenowej i udało się! Smak pozostał, są nieco bardziej kruche, ale w niczym to nie przeszkadza. Ich sekretem jest cytryna i nadzienie, tzw. lemon curd, czyli po prostu cytrynowy krem. Bajka... sami spróbujcie!

Składniki:
1 szklanka mąki ryżowej
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
180 g miękkiego masła
1 duże jajko
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka skórki otartej z cytryny
1 łyżeczka aromatu waniliowego (ale można pominąć)
słoiczek kremu cytrynowego domowej roboty

Masło utrzeć z cukrem na białą puszystą masę. Dodać jajko, otartą skórkę i sok z cytryny oraz aromat waniliowy. Całość połączyć z pomocą rózgi. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać partiami do masy cały czas mieszając, aż powstanie gładkie ciasto. Uformować wałek (jeśli ciasto będzie zbyt się kleiło podsypać mąką) i schłodzić w lodówce przez ok. 50 minut. Po tym czasie ciasto będzie ściślejsze, więc łatwiej będzie formować ciasteczka. 

Ja odrywałam kawałki ciasta (ok. 14 g), robiłam kulkę, którą spłaszczałam już na blasze do pieczenia wyłożonej papierem i z pomocą prawdziwego korka od szampana robiłam wgłębienie.

Surowe ciasto jest dość kruche, więc się tym nie przejmujcie, tylko dokładnie sklejcie ciasteczka. Wgłębienie ma być szerokie, a ciastko płaskie.  

W każdą dziurkę włożyć ok. łyżeczki kremu cytrynowego. Podczas pieczenia ciastko urośnie i masa może wypłynąć. By temu zapobiec ja nakładałam krem na równi z brzegami ciastka. Ciasteczka piec na grzałkach w 180ºC ok. 15 minut. Smacznego!

Inspiracja - Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz